Amsterdam, Nederland | Gepubliceerd op: 17 september 2010
Pitch
feest.je lanceert feestjes. Naar welk feest.je ga jij dit weekend? http://feest.je/feestjes http://pr.co/p/0005gp
Samenvatting
Het Nederlandse internetbedrijf feest.je heeft een wereldprimeur. feest.je is het eerste sociale netwerk met een evenementenagenda waarop je kunt zien waar je bekenden heengaan en waar ze inchecken. Het is mogelijk om zelf feestjes te organiseren of te zien wat er in de buurt speelt en of er bekenden van jou aanwezig zijn. Een samenwerking met NL Agenda maakt dit mede mogelijk.
Details
De Groningse internetondernemer Aldert Greydanus (26) over de applicatie: “De agenda bestaat uit 65.000 locaties en duizenden evenementen. Organisatoren kunnen gratis hun evenementen toevoegen. Zo maak je in een oogwenk een feestje wereldkundig of nodig je een besloten vriendenclubje snel uit. Gebruikers van feest.je kunnen aangeven dat ze komen en dit kenbaar maken aan hun vrienden. Hierbij valt te denken aan de vrijdagmiddag borrel, een avondje stappen, een verjaardag, een pokeravond, huwelijken, maar ook aan conferenties, dance parties, concerten etcetera.. Zo ontstaat een gepersonaliseerde sociale agenda die je ten alle tijden op zak hebt.”

Achtergrond
Door middel van zogenaamde check-ins zie je waar je vrienden uithangen en zien zij waar jij bent. Van sterrenrestaurant tot eetcafe en van zuipkeet tot Grand Cafe: met feest.je weet je wie waar is. feest.je stimuleert op deze manier spontane ontmoetingen en slaat een brug tussen het online en offline sociale leven van mensen. Bij een check-in kun je direct een foto toevoegen en berichten plaatsen. feest.je is gekoppeld aan Facebook, Hyves en Twitter, zodat je direct je andere netwerken kunt updaten.

feest.je is handig voor verschillende doeleinden.
Voorbeeld 1. Je staat voor Paradiso en checkt feest.je om te zien of er bekenden van jou binnen zijn.
Voorbeeld 2. Je gaat voor het eerst uit in een stad en kijkt op feest.je waar het die avond gebeurt.
Voorbeeld 3. Het is vrijdagmiddag en je kijkt op feest.je bij welke kroeg het groepje hangt waarmee je wilt borrelen.
Voorbeeld 4. Je treedt op met je band en brengt dat met feest.je onder de aandacht van je vrienden (en hun vrienden, en daar weer de vrienden van).
Voorbeeld 5. Je laat aan vrienden en bekenden zien in welke gelegenheden je komend  weekend te spotten bent.
Voorbeeld 6: Je gaat om 13.00 lunchen en zoekt nog iemand om gezellig mee te eten. Je maakt een feestje aan en je vrienden zien direct je lunchinitiatief en kunnen hierop reageren.

Competitie
feest.je kent ook een spelelement. Door regelmatig in te checken verdien je virtuele medailles. Kom je ergens het meest, dan wordt je gekroond tot koning van de spot. Zo bouw je aan een koninkrijk. Wie het leuk vindt, gaat de verslavende competitie aan met vrienden. Medailles en koningschappen kunnen ook werkelijke waarde vertegenwoordigen. De koning van de CoffeeCompany krijgt bijvoorbeeld een espresso van het huis. En een diepe buiging van het personeel.

Nu wordt het echt een feest.je

— Aldert Greydanus
Ik denk dat de feestjes functionaliteit zeer geliefd gaat worden. Zowel bij mensen die feestjes willen plannen en op een leuke manier met hun vrienden willen communiceren als bij de organisatoren van evenementen. Klein en groot.

— Patrick de Laive